Przewodnik po sposobie rekrutacji pracowników

Przewodnik po sposobie rekrutacji pracowników

Procesy rekrutacji i zatrudniania zmieniły się znacznie dzięki technologii i nadal ewoluują w odpowiedzi na zmieniającą się popularność różnych platform internetowych.

Jeśli szukasz nowego stanowiska, pomocne jest dokładne zrozumienie wielu taktyk stosowanych przy rekrutacji pracowników. W ten sposób możesz mieć pewność, że jesteś widoczny w miejscach, w których firmy poszukują wykwalifikowanych kandydatów.

Co to jest rekrutacja?

Faza rekrutacji ma miejsce, gdy firmy starają się dotrzeć do puli kandydatów:

  • Firmy korzystają z ogłoszeń o pracy na stronach firmowych i zewnętrznych, poleceń pracy i pomagają w uzyskaniu poszukiwanych ogłoszeń, a także zasobów w kampusach uczelni i mediach społecznościowych, aby dotrzeć do potencjalnych kandydatów.
  • Kandydaci, którzy zareagują na działania rekrutacyjne, są następnie sprawdzani w celu określenia, czy posiadają kwalifikacje do przejścia do następnego etapu procesu rekrutacji.
  • Proces selekcji może obejmować rozmowy kwalifikacyjne lub inne metody oceny.
  • Pracodawcy mogą sprawdzić pochodzenie potencjalnych pracowników, jak również dotrzeć do referencji przed przejściem do następnego etapu procesu rekrutacji.

Bierna vs aktywna rekrutacja

Bierna rekrutacja. W niektórych przypadkach pracodawcy prowadzą rekrutację pasywną, co oznacza, że robią niewiele więcej niż zamieszczają ogłoszenia na stronach internetowych swoich firm i czekają, aż kandydaci znajdą ogłoszenia i złożą aplikacje. Takie firmy często nie muszą robić nic innego ze względu na dużą ilość otrzymywanych aplikacji.

Aktywna rekrutacja. Inne firmy prowadzą aktywną rekrutację kandydatów. Próbują nawiązać kontakt z potencjalnymi pracownikami i zaangażować ich poprzez targi pracy, odwiedzanie kampusów uczelnianych, zamieszczanie informacji na zewnętrznych stronach internetowych oraz inne kreatywne sposoby, w tym ustne wypowiedzi. Może to czasem obejmować prośbę obecnych pracowników firmy o podzielenie się ofertami pracy z ich powiązaniami w mediach społecznościowych.

Nawet jeśli firmy otrzymują wiele podań, chcą mieć pewność, że docierają do najlepszych kandydatów – w tym do tych, którzy nie szukają aktywnie zatrudnienia, ale mogą być zainteresowani, gdy pojawi się odpowiednia okazja.

Rekrutacja na stronach internetowych firmy

Wiele dużych korporacji ma więcej kandydatów niż jest w stanie z łatwością obsłużyć, więc nie ma potrzeby szeroko reklamować się wśród kandydatów do pracy.

Osoby poszukujące pracy, które wiedzą, gdzie chciałyby pracować, powinny najpierw sprawdzić stronę internetową firmy, aby znaleźć dostępne oferty pracy i złożyć wniosek online. Wejście bezpośrednio do źródła powoduje szybkie wprowadzenie aplikacji do systemu. Możliwe jest również zarejestrowanie się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych ofertach pracy zaraz po ich zamieszczeniu.

LinkedIn

LinkedIn jest nadal popularną siecią profesjonalnej rekrutacji – w 2015 r. 96 procent pracodawców objętych badaniem przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Zarządzania Zasobami Ludzkimi (SHRM) korzystało z tej strony w celach rekrutacyjnych.

Rozwiązania rekrutacyjne LinkedIn umożliwiają firmom łatwe pozyskiwanie kandydatów, dzielenie się nimi i ogłaszanie ofert pracy w LinkedIn, a także tworzenie stron firmowych dotyczących kariery zawodowej w celu przyciągnięcia i zaangażowania talentów.

Osoby poszukujące pracy mogą wyszukiwać ogłoszenia bezpośrednio na LinkedIn i śledzić firmy, aby uzyskać najnowsze informacje. Aby korzystać z LinkedIn jak najefektywniej, profile powinny być starannie zoptymalizowane, aby pokazać się osobom poszukującym wykwalifikowanych kandydatów.

Skierowania:

Pracodawcy uwielbiają rekomendować kandydatów, ponieważ tacy kandydaci mają z góry rekomendacje od jednego z pracowników firmy. W przypadku skierowania, istnieje większa szansa na pozyskanie wykwalifikowanego kandydata, ponieważ pracownicy dokonujący skierowania znają firmę i typ osób, które by do niej pasowały.

Dodatkowo, skierowania usprawniają proces zatrudniania. W rzeczywistości, niektóre firmy wypłacają premie pracownikom, którzy polecają zatrudnionym kandydatów. Dla osób poszukujących pracy, otrzymanie skierowania od kogoś, kto już pracuje w firmie, może być doskonałym sposobem na to, aby Twoje CV zostało bliżej zbadane przez kierownika ds. rekrutacji.

Rekrutacja społeczna

Nadal rośnie wykorzystanie rekrutacji społecznej, która ma miejsce, gdy firmy korzystają z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, do ogłaszania ofert pracy i rekrutacji potencjalnych pracowników. Menedżerowie działów kadr, którzy odpowiedzieli na badanie SHRM, uznali portal społecznościowy Linkedin za najbardziej efektywny (73%) w zakresie rekrutacji, a następnie Facebook (66%) i Twitter (53%).

Firmy, duże i małe, mają strony na Facebooku i Twitterze, na których zamieszczają informacje o firmie, ogłoszenia o pracy, wskazówki i porady dotyczące składania wniosków oraz informacje o tym, jak to jest pracować dla firmy.

Poza przedsiębiorstwami uczestniczącymi w rekrutacjach społecznych, wiele rad zakładowych ma również silną obecność w mediach społecznościowych. Większość najlepszych witryn ma strony na Twitterze, na których zamieszczane są oferty pracy i porady dotyczące kariery. Oferty pracy i wskazówki dotyczące kariery zawodowej można również znaleźć na stronach wielu forów pracy na Facebooku.

Więcej porad i wskazówek odnośnie poszukiwania pracy znajdziesz na http://topagencjahr.pl/

Previous W jaki sposób wyczyścić ceramiczne płytki używając zmywacza do fug?
Next Co to jest Serigraph?

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Tłumaczenia kart charakterystyki

Tłumaczenia kart charakterystyki to narzędzie, które jest niezbędne do tego, aby przekazywać dalszym użytkownikom istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa w odniesieniu do zaklasyfikowanych substancji oraz preparatów, w tym także informacji, które

Strefa Biznesu 0 Comments

10 Wskazówek dotyczących udanej rekrutacji pracowników

Znalezienie najlepszych możliwych ludzi, którzy pasują do Twojej kultury i przyczyniają się do rozwoju Twojej organizacji jest wyzwaniem i szansą. Utrzymanie najlepszych ludzi, gdy już ich znajdziesz, jest łatwe, jeśli

Strefa Biznesu 0 Comments

Facebook wprowadza nowe narzędzie do zakupów online

Facebook staje się internetową fabryką nowych produktów i usług – mówi Joanna Jałowiec, redaktor naczelna Proto.pl. Największy serwis społecznościowy wprowadził w październiku trzy nowe aplikacje, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i dla biznesu. W

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź