Namiot

Namiot

Fani biwakowania to osoby dobrze radzące sobie w trudnych warunkach. Nie straszna im kiepska pogoda, niewielka przestrzeń do spania czy prowizoryczna kuchnia. Biwakowanie nie musi jednak oznaczać niewygodnego noclegu. Wystarczy tylko zaopatrzyć się w dobry namiot, dopasowany do potrzeb, aby móc cieszyć się wyjazdem. Bo nic tak nie uspokaja, jak pobyt na łonie natury, z daleka od zgiełku większych czy mniejszych miejscowości turystycznych. Namioty to także idealne kryjówki dla dzieci. Co warto o nich wiedzieć, aby wybrać dobry model?

Wyjazd urlopowy poza dom nie musi od razu oznaczać wydawania wielkich kwot pieniędzy. Tanią alternatywą hoteli czy wynajmowanych apartamentów są namioty. Z pozoru mogą się wydawać ciasne i niewygodne, jednak tak naprawdę odpowiednio dobrany namiot pozwoli nie tylko dobrze się wyspać, ale i rozkoszować się bliskością natury. Obcowanie z przyrodą znacząco wpływa na odprężenie człowieka, uspokaja i poprawia samopoczucie. Spanie w namiocie jest więc często polecane osobom mocno zestresowanym, np. z powodu pracy. Jakie namioty można znaleźć w sklepach?

Namioty turystyczne i trekkingowe

To najlepsze namioty dla osób lubiących biwakowanie i wędrowanie. Namioty turystyczne to najczęściej modele dość ciężkie, dlatego poleca się je instalować w jednym miejscu i już nie przenosić. Dzięki dość sporej wadze są też bardziej stabilne. Namioty turystyczne, zwłaszcza tunelowe, poleca się przede wszystkim większym grupom osób, np. rodzinie z dziećmi. Znaleźć w nich można nie tylko wygodne przegródki i kieszenie, ale też okna i przedsionek.

Tymczasem namioty trekkingowe to najlepszy wybór dla fanów turystyki pieszej, np. po górach. Ich podstawową zaletą jest niska waga, zwłaszcza w przypadku namiotów kopułowych z aluminiowym stelażem. Do wyboru są także namioty trekkingowe ze stelażem z włókna szklanego, tańsze od tych ze stelażem aluminiowym, ale cięższe. Namioty trekkingowe będą także najodpowiedniejsze dla rowerzystów.

Namioty wyprawowe

To już grupa profesjonalnych namiotów na wyprawy wysokogórskie. Charakteryzują się tym, że zbudowane są z bardzo wytrzymałych materiałów, dzięki czemu są odporne na silny i długotrwały deszcz, śnieg czy mocny wiatr. Wybierane są najczęściej przez profesjonalnych alpinistów. Nazywane są inaczej namiotami ekspedycyjnymi. Ze względu na swoją wysoką cenę nie są polecane zwykłym turystom.

Namiot dla dzieci

Każdy rodzic wie, że dzieci uwielbiają się ukrywać w różnych zakamarkach. Dlatego też tak chętnie przebywają w namiotach. Dziś w ofertach sklepów znaleźć można mnóstwo estetycznych namiotów-zabawek dla najmłodszych. Według specjalistów namiot dla dzieci to idealny pomysł na prezent, bowiem korzystanie przez dzieci z tego rodzaju sprzętu pozytywnie wpływa na ich rozwój: wspomaga wyobraźnię, pobudza kreatywność, uczy samodzielności. O czym pamiętać, kupując namiot dla swojej pociechy?

  • Namiot dla dzieci powinien być kolorowy i mieć ciekawy kształt, np. zamku, tipi, samochodu. Atrakcyjne dla dziecka będą też tunele i dodatkowe przegródki do przechowywania zabawek.
  • Najlepiej wybierać namioty lekkie, które łatwo da się przestawić czy np. zabrać do samochodu i przewieźć.
  • Namiot dziecięcy powinien być atestowany i certyfikowany. Zawsze przed zakupem namiotu należy te dokumenty sprawdzić.

Namiot to nie tylko sprzęt dla entuzjastów wspinaczki, wędrowania i fanów kempingów. To także idealna zabawka dla dziecka. Wybierając się w podróż z namiotem, ma się pewność, że nocleg zawsze się znajdzie – w końcu wystarczy odrobina przestrzeni. Dobry namiot to taki, który szybko da się rozłożyć i który pomieści konkretną liczbę osób. W przypadku wspinaczy i fanów turystyki pieszej najważniejsza jest waga sprzętu – im będzie lżejszy, tym lepiej. Jednak zawsze należy też pamiętać o jakości wykonania i wodoodporności.

Previous Rzucił się z nożem na policjantów. Został aresztowany na trzy miesiące
Next Bydgoscy policjanci dbają o bezpieczeństwo wypoczywających nad wodą

Może to Ci się spodoba

Rośnie frekwencja na meczach Ekstraklasy

Krajowy futbol klubowy rośnie w siłę. Frekwencja na stadionach Ekstraklasy w poprzednim sezonie wzrosła o prawie 10 proc., a przychody spółki i klubów – do blisko 0,5 mld zł. Wraz z rosnącym zainteresowaniem kibiców wpływ

Sponsoring sportowy wspiera sprzedaż koncernów motoryzacyjnych

Marki o znanej i ugruntowanej pozycji na rynku coraz częściej podejmują współpracę ze światem sportu na zasadzie sponsoringu. Wspierając sportowców, wzmacniają świadomość marki wśród klientów, a co za tym idzie – globalną

1/3 Polaków nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej

Polacy w wieku produkcyjnym stronią od aktywności fizycznej – wynika z raportu „Aktywność sportowa Polaków” opublikowanego przez TNS. 20 proc. osób w przedziale wiekowym 25–29 lat w ogóle nie uprawia sportu, a najgorzej sytuacja przedstawia się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!