Jak konserwować przekładnie łańcuchowe?

Jak konserwować przekładnie łańcuchowe?

W wielu pojazdach bardzo ważnym elementem jest przekładnia łańcuchowa. Jest ona typem przekładni mechanicznej mającym charakter cięgnowy. W roli cięgna występuje oczywiście łańcuch. W przekładniach łańcuchowych stosowane są różne rodzaje łańcuchów. W efekcie różnią się one między sobą budową i możliwościami wykorzystania. Z przekładni łańcuchowych korzystają różne zakłady przemysłowe, występują one w wielu branżach. Z przekładnią łańcuchową z pewnością spotkał się każdy z nas przynajmniej raz w swoim życiu; ten typ przekładni stosowany jest bowiem między innymi w rowerach. Bez względu na rodzaj i zastosowanie wymagają pewnych prac.

Jak konserwować taką przekładnię, aby działała jak najdłużej?

Konieczne jest smarowanie Nazwa przekładni wskazuje, że jest ona zbudowana z łańcucha. W czasie eksploatacji mogą się one oczywiście zużywać. Smarowanie i konserwacja przekładni łańcuchowych należą więc do zadań, które powinny być wykonywane w miarę systematycznie. Użytkownicy przekładni łańcuchowej, którzy zaniedbają jej smarowanie i konserwację, muszą liczyć się z tym, że dojdzie do zerwania łańcucha, a nawet do jego uszkodzenia. Przekładnie łańcuchowe można smarować ręcznie. Jest to jednak rozwiązanie, które sprawdzi się tylko w przypadku smarowania mało intensywnie pracujących przekładni. To sposób mało wydajny. W przypadku przekładni, które pracują bardziej intensywnie zdecydowanie lepiej można nasmarować łańcuch korzystając z pędzla i olejarki. Należy pamiętać, że bez względu na to, jaką metodą przekładnia będzie smarowana, przed rozpoczęciem prac z łańcucha powinny zostać usunięte wszelkie zabrudzenia. Zaleca się wykonywanie olejowania po każdych ośmiu godzinach pracy przekładni. Inny sposób smarowania przekładni łańcuchowej to metoda zanurzeniowa. Wybierając tę metodę po prostu należy zanurzyć łańcuch w oleju. Inne rodzaje smarowania, które można zastosować do przekładni łańcuchowych to:smarowanie kropelkowe. Do smarowania tą metodą niezbędna jest igła kropelkowa;smarowanie rozbryzgowe;smarowanie ciśnieniowe. Metoda sprawdza się najlepiej w przypadku smarowania mocno obciążonych i szybkich napędów. Wykonując smarowanie należy pamiętać, aby wybrać metodę, która zagwarantuje, że smar na pewno dotrze do środka przegubów. Smar stosowany w przekładniach łańcuchowych pełni ważną rolę. Przede wszystkim zabezpiecza on zęby oraz części łańcucha, które się z nimi stykają przed nadmiernym zużyciem. Zmniejsza także tarcie oraz gwarantuje ciągłość ruchu. Zabezpiecza również łańcuch i jego elementy przed korozją i rdzą.

Typy łańcuchów stosowanych w przekładniach

W przekładniach łańcuchowych mogą zostać wykorzystane bardzo różne typy łańcuchów. Wyróżnić można w związku z tym:łańcuchy zębate;drabinkowe. Wśród nich wyróżniamy łańcuchy tulejkowe i sworzniowe;pierścieniowe nazywane także kształtowymi. Każdy typ łańcuchów produkowany jest ze stali stopowej hartowanej lub stali konstrukcyjnej węglowej.  Smarowanie przekładni łańcuchowych jest zabiegiem, którego nie można lekceważyć.

Previous Zakładamy salon fryzjerski
Next Jakie meble do salonu fryzjerskiego?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Policjanci przejęli ponad kilogram narkotyków

Bydgoscy kryminalni zajmujący się zwalczaniem przestępczości narkotykowej zabezpieczyli ponad kilogram amfetaminy oraz marihuanę. Policjanci namierzyli i zatrzymali „konwój” z narkotykami. W ich ręce wpadły trzy osoby, w tym ojciec z

Wiadomości 0 Comments

Zatrzymany sprawca rozboju trafił do aresztu

Na dwa miesiące do aresztu trafił, zatrzymany przez policjantów z bydgoskich Wyżyn, 19-letni sprawca rozboju. Mężczyzna wraz ze swoim kolegą zaatakował pokrzywdzonego i ukradł mu telefon komórkowy oraz portfel z

Wiadomości 0 Comments

Baza z numerami telefonów

Pewnie wiele osób pamięta jeszcze tradycyjne książki telefoniczne, w których można było znaleźć numery do osób prywatnych i firm. Książki były wydawane albo dla całego kraju, albo np dla określonego

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź